وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه موتور جستجوهای یوز و پارسی‌جو ادعایی برای رقابت با گوگل و یاهو ندارند، گفت:‌ این موتورهای جستجوی بومی مکمل موتور جستجوهای خارجی هستند و با روی کار آمدن آنها گوگل بسته نمی‌شود...

محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی تجاری از موتور جستجوی پارسی‌جو، اظهار داشت: تلاش وزارت ارتباطات در دولت یازدهم بر این است که شبکه ملی اطلاعات را که 12 سال است، بر سر زبان‌هاست، اما خبری از آن نیست، قابل استفاده کند و موتور جست‌وجوی بومی یکی از ارکان مهم این شبکه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تولید محتوا، امری مهم به‌شمار می‌آید، گفت: در این راستا از تولید اپلیکیشن‌ها (برنامه کاربردی) و محتوای مورد نیاز مردم و شبکه ملی اطلاعات حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دو نوع موتور جستجو در دنیا فعال است، گفت: برخی موتور جستجو‌ها بومی و برخی جهانی هستند.

واعظی تأکید کرد: ادعایی نداریم که موتور جستجو‌های ایرانی یوز و پارسی‌جو با گوگل و یاهو رقابت کنند، اما توقع داریم که موتور جستجوهای ایرانی برای کسانی که دنبال زبان فارسی می‌گردند، مرجع باشد.

وی تأکید کرد: موتور جستجوهای فارسی مکمل موتورجستجوهای خارجی هستند و با روی کار آمدن یوز و پارسی‌جو، گوگل در ایران بسته نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت‌های ایجاد موتور جستجوهای بومی گفت: از طریق بومی‌سازی جستجوها حفظ حریم خصوصی افراد نیز امکان‌پذیرتر می‌شود.

واعظی با اشاره به استفاده موتور جستجوها از کاربران، گفت:‌ موتور جستجوها رفتار مردم کشورها را مانیتور می‌کنند، تا ذائقه مردم را پیدا کنند و در بسته‌هایی به ما می‌فروشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: با بومی شدن موتور جستجوها آنچه که دیگران در بسته‌هایی به ما می‌فروشند، خودمان می‌توانیم پیدا کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها تأکید کرد: به موضوعات پژوهش داخلی بیشتر بها دهند و مردم را به استفاده از نتیجه پژوهش داخلی تشویق کنند.