xbox one logo

اگر به یاد داشته باشید تیم اکس باکس مایکروسافت قابلیتی سازگاری با بازی های اکس باکس ۳۶۰ را در آپدیت ویندوز ۱۰ اکس باکس وان گنجانده اند. یعنی کاربران می توانند بازی های نسل پیشین اکس باکس را در اکس باکس وان بازی کنند. دقیقا به همین دلیل مایکروسافت انتظار یک مهاجرت قابل توجه از اکس باکس ۳۶۰ به اکس باکس وان را دارد که البته منطقی هم هست. ویژگی مذکور در آپدیت ماه نوامبر وارد اکس باکس وان خواهد شد...

Aaron Greenberg از تیم اکس باکس مایکروسافت در یک مصاحبه با GameSpot به این موضوع اشاره کرده است. وی در مصاحبه خود اینگونه اظهار کرده:

در حال حاضر ده ها میلیون طرفدار اکس باکس ۳۶۰ وجود دارد که هنوز هم از همین کنسول استفاده می کنند، آن ها منتظر یک زمان و یک دلیل قانع کننده هستند تا به اکس باکس وان مهاجرت کنند.

آن ها دلایلی مانند نسخه جدید بازی هیلو یعنی Halo 5 و قابلیت سازگاری اکس باکس وان با بازی های اکس باکس ۳۶۰ را دارند، همین عوامل باعث خواهند شد که آن ها به اکس باکس وان مهاجرت کنند و ما انتظار یک مهاجرت گسترده به کنسول نسل  هشتمی خود داریم.

در حال حاضر مایکروساف یک لیست صد تایی منتشر کرده و قول داده که اکس باکس وان با قابلیت سازگاری خود در آپدیت ماه نوامبر، می تواند آن ها را اجرا کند. این لیست فعلا تنها بازی هایی از اکس باکس ۳۶۰ هستند که می دانیم در اکس باکس وان اجرا خواهند شد.

برخی دیگر از اظهارات Greenberg در مورد محتوای آینده اکس باکس وان (بازی هایی که قرار است از اکس باکس ۳۶۰ وارد اکس باکس وان شوند) :

ما قبلا هم گفته ایم که با بازی های خود هر کاری که می توانستیم را انجام داده ایم. (یعنی خیالتان از جانب ما آسوده باشد، چراکه همه بازی های مایکروسافت برای اکس باکس ۳۶۰ در اکس باکس وان هم اجرا خواهند شد)

و از جانب دیگر بازی سازان و توسعه دهندگان، ما هر کاری که لازم بوده را کرده ایم تا همکارانمان در امر ارایه بازی های اکس باکس ۳۶۰ برای اکس باکس وان شرکت داشته باشند، و ما هم امیدواریم که آن ها این کار را انجام دهند. اگر کاربران بازی خاصی را در نظر دارند می توانند با ارسال بازخورد و درخواست، سازنده را برای ارایه آن بازی اکس باکس ۳۶۰ برای اکس باکس وان تشویق کنند.

اینجاست که مشخص می شود چرا مایکروسافت قابلیت سازگاری با بازی های اکس باکس ۳۶۰ را به اکس باکس وان افزوده است. دلیلش این بوده که کاربران اکس باکس ۳۶۰ راضی به مهاجرت به اکس باکس وان شوند. و اینجاست که یک بار دیگر به ما ثابت می شود مایکروسافت جدید برای هر مشکلی یک راه حل درست دارد. جالب است بدانید که مایکروسافت برای تشویق توسعه دهندگان بازی های اکس باکس ۳۶۰، برای ارایه بازی خود برای اکس بکس وان نیز تدابیری اندیشیده است. چندی قبل اخباری مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد کاری کند تا بازی های اکس باکس ۳۶۰ در رایانه های ویندوز ۱۰ نیز اجرا شوند، به گوش می رسید. احتمالا مایکروسافت با این سیاست می خواهد کنسول نسل هشتمی خود را به اوج برساند و اینطور که معلوم است در مسیر درستی قدم گذاشته است.

شما چه فکر می کنید؟