تجارت دنیای بی رحمی دارد و رقابت در آن می تواند تا جایی تعیین کننده باشد که شرکت های بزرگ و صاحب بازار به سادگی از عرش به فرش برسند. نمونه های شناخته شده آن همچون کداک و نوکیا را در دنیای فناوری بارها دیده ایم و اگر شرکت ها خود را نتوانند به سرعت با تغییرات بازار وفق دهند، یا متحمل پرداخت هزینه های سنگین می گردند یا محو می شوند. امروزه بی شک سامسونگ یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت های عرصه فناوری است و سود سرشاری که کسب می کند، آرزوی رقبای بسیاری است (بیش از 6 میلیارد دلار سود برای سه ماهه مالی چهارم 2015). اما بزرگ ماندن هزینه هایی دارد و به نظر می رسد سامسونگ خوب می داند چگونه و چه وقت آن را بپردازد!

Kwon Oh-hyun مدیر عامل بخش تجهیزات الکترونیکی سامسونگ به تازگی و در مصاحبه ای اعلام نموده روند تغییرات در شرکتش ادامه داشته و تا پایان آن راه بسیاری در پیش است. آغاز این تغییر و تحول به اواخر 2014 باز می گردد و با وجودی که شرکت کره ای در شرایط بسیار خوبی به سر می برد، اما این تغییر شکل و ساختار با شدت هر چه تمام ادامه دارد. Kwon Oh-hyun می گوید که استارت آپ های بسیاری با ایده های ناب و تازه هر روز سر بر می آورند و سامسونگ به جای آنکه یک تقلید کننده سریع باشد (اشاره به تصاحب استارت آپ ها برای در اختیار گرفتن فناوری)، می خواهد خود منشا خلاقیت و ابتکار بوده و نخستین حرکت ها را انجام دهد. به همین جهت افراد بسیاری در بخش های اداری به زیرمجموعه های تجاری منتقل شده و به کارمندان بیشتری پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد داده می شود. همچنین برخی زیر مجموعه ها بسته شده و تعدادی دیگر با هم ترکیب می شوند تا سامسونگ بتواند خود را با آنچه پیش رو دارد به درستی وفق دهد.